Krása

Existuje jarní únava?

19.3.2016  | 
anna

Každým rokem touto dobou volám o pomoc .. a doufám, že už se konečně oteplí a nabiju se slunečními paprsky. Po zimě mé tělo hlásí STOP, už nemůžu .. Je to jenom můj stav? NE!! Existuje jarní únava? ANO!!

Je spoustu faktorů, které ovlivňují naši duševní vyčerpanost .. třeba zdravě jíte, spíte, nevečírkujete (jako já :D), cvičíte .. ale přesto v těle každého z nás probíhají jísté procesy, které mají za vliv, že jarní únavě se zcela vyhnout nelze. A ať méně či více jsme zasaženi, jak se z ní “uzdravit”? Když už neovlivním počasí, našla jsem několik tipů:

1. Vitamíny, vždy povzbudí

Nejúčinnější na energii je vitamín C, na nervy zas vitamín B. Další látky, které působí proti únavě a ničí volné radikály v organismu jsou všechny antioxidační vitaminy, vitamin E, karoteny a koenzym Q10. Pozitivně ovlivňují stavy únavy i stopové prvky, jako např. hořčík. Zlikvidovat únavu můžeme i přírodně guaranou nebo kořenem ženšenu.

2. Jednodenní půst aneb být fresh s fresh :)

Týrat tělo delším hladověním nemá cenu. Ale pokud chcete účinně odplavit z těla jedovaté látky způsobující ůnavu, dopřejte si jeden den jen ovocné nebo zeleninové šťávy, popřípadě nesolené vývary. K tomu nezapomeňte pít hodně vody!

3. Bylinkyyyy

Další možností jak se cítit jako znovuzrozená? Pijte jarní čaje. Ideální je alespoň měsíční kůra s bylinnými drinky obsahující kopřivové a pampeliškové listy. Našla jsem jednoduchý recept: smíchat lžíci kopřivových a lžíci pampeliškových istů, zalít půl litrem vody, rozmixovat a nechat odstát 4 hodiny. Po přecedění popíjejte ráno a večer.

4. A zase ten sport ..

Ale tentokrát už vážně! 😀 Stačí trochu a energie se dostaví. Každý by měl poslouchat své tělo a začít podle svých možností .. nicméně začít, aspoň 5 min každé ráno a postupně čas přidávat. Důležité je si vybrat pohyb, který vás bude bavit. A sfouknete aspoň dvě mouchy jednou ranou (léto se blíží :p).

5.  Aromatické oleje

Mentálnímu vyčerpání pomůžou vonné oleje. Směs vůní majoránky, mandarinky a citronu jsou idální kombinací. Aplikujte 3 x denně na zápěstí.

6. Spánek spánek spánek

Dodržujte pravidlo osmi. Alespoň dva týdny :) .. spát každou noc osm hodin (to mi dodržovat půjde :)). A ani víc, ani míň. Zhruba tolik času totiž potřebuje vaše tělo, aby si dokázalo odpočinout a nabrat dost sil na další den.

7. Relax, masáže, sex

Ano, ano, ano :) .. myslím, že není třeba se k těmto bodům rozepisovat. Nutné nepodceňovat! :)

Tak snad nás z jarní únavy dostanou!

Ale cítíte-li se často unaveni, je třeba se opravdu zamyslet nad změnou životního stylu. Někdy stačí opravdu málo, a únava vás rychle opustí. Máte-li vy nějaké rady, tipy .. sem s nimy ;).

Krásné jaro A.

 

 

Mohlo by se Vám líbit